Monday, September 16, 2019

13. Novosadski strip vikend


Ovog vikenda, u Kulturnoj stanici Svilara, održan je 13. Novosadski strip vikend. Program je bio bogat, a ja morala da biram samo delić. Odlučila sam da to bude berza stripa + gostovanje Marka Stojanovića i njegovih Vekovnika.

Počelo je da bude super još iza ćoška, kada je počela da dopire muzika i graja. Na platou ispred Svilare poređani štandovi strip izdavača sa bogatom i povoljnom ponudom (super smo pazarili, videćete), unutra razgovori, u drugom delu izložba digitalnih sećanja Vremeplov, svuda komešanje i pozitivna energija. Ceo prostor bio je iskorišćen, svaki deo pružao je posetiocima nešto drugo tako da smo se porodično super proveli, svako na svoj način. Kao što sam negde već napisala, najbolji porodični provod u poslednje vreme.


  
Evo šta smo pazarili:
        
Klinci su dobili par Mikijevih zabavnika, par Biser stripova objavljenih u vreme kada sam ja rođena u Dečijim novinama iz Gornjeg Milanovca - Talični Tom i Asteriks i Kleopatra, i predivnu knjižicu o odrastanju Voleću te zauvek koju nam donosi System Kids i koju sam im čitala gutajući suze.
Mi smo se počastili Olgom i Filipom, knjiškim moljcima koji prosipaju knjiške fore i skroz su zabavni (System comics), strip magazinom Parabelum koji nam stiže iz Banja Luke zahvaljujući Udruženju strip autora i obožavalaca stripa Republike Srpske Deveta dimenzija, koje (koliko sam mogla da uhvatim) već godinama gostuje na NS strip vikendu, čuvene Vekovnike Marka Stojanovića (rešila sam da budem pravi padobranac pa sam pazarila br. 5 da sa njim započnem avanturu) i Do pakla i nazad, epopeju srpske vojske u Prvom svetskom ratu, ostvarenju koji okuplja impozantnu ekipu stvaralaca, dostojnu podviga srpske vojske koje prikazuje, u izdanju Narodnog pozorišta Timočke krajine, Centra za kulturu Zoran Radmilović, Zaječar, i leskovačke Škole stripa Nikola Mitrović Kokan.

Cene su bile vrlo povoljne – za klince od 100 do 300 dinara, za nas od 500 do 800 (uglavnom 500).
Usledio je razgovor sa Markom Stojanovićem i predstavljanje plodova njegovog rada (u saradnji sa mnoštvom sjajnih ljudi zahvaljujući čijem entuzijazmu ova dela danas stoje pred nama). Marko je profesor engleskog jezika u školi u Leskovcu, a vodi i leskovačku školu stripa. Bavljenje stripom dođe mu kao hobi, jer ne može od toga da se živi pa mora da ima pravi  posao, ali neka vas to ne zavara, vrlo je plodan stvaralac i sakupio je desetine stripskih nagrada. Razmišljajući kako da ga predstavim, nisam uspela da napravim gradaciju važnosti svega što je uradio pa ću morati da ga zamolim da nam lično ispriča. Složili smo se da bi bilo lepo organizovati neko druženje tokom kojeg ćemo imati vremena da se boje upoznamo, a vi bacite pogled i zapišite šta vas zanima, da ga pitamo kad dođe.

Imala sam nameru da pronađem Zerocalcare: Armadilovo proročanstvo, u izdanju novosadskog Lavirinta, ali uspela sam jedino da saznam da se urednik izdavačke kuće motao tu neko vreme, ali nije poneo ništa od stripova. Došao čovek u provod. Uloviću ga već, baš mi se svidelo ono što sam do sada pročitala.

U međuvremenu, ja dobih par ukrasa na svojim novim stripovima i sada odoh da u njima uživam, a vama preporučujem da nikako ne propustite naredni Novosadski strip vikend! Čitamo se!



4 comments:

  1. Biće Zerokalkarea na Sajmu, koliko čujem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ti si me i uvukao u ovu zbrku. 😄 Planiram da mu komšijski uđem u trag, znam neke stripadžije koji mi mogu pomoći u tom naumu. Ako ne uspem, čekam Sajam.

      Delete
    2. Evo, video ja juče na Sajmu, ima na štandu System Comics ili na štandu knjižare Alan Ford!

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete